Činky

Chcete začať cvičiť, nabrať svalovú hmotu a dostať sa do formy, ale nemáte čas chodiť do fitness centra? Činky a závažia sú cenovo dostupné a patria medzi najpredávanejšie vybavenie na domáce posilňovanie, pretože nezaberajú veľa miesta, no môžete s nimi efektívne trénovať kedykoľvek máte čas a chuť. Práve preto predstavujú ideálne riešenie pre všetkých, čo hľadajú vybavenie na silový tréning. E- shop Hop-sport.sk vám ponúka kompletné vybavenie!

Základné druhy činiek

Vybrať si môžete činky so stálou hmotnosťou a nakladacie činky - vo forme hriadeľa a sady kotúčov s rôznou hmotnosťou. Činky so stálou hmotnosťou sú pevné a pohodlné, zatiaľ čo nakladacie činky umožňujú zvoliť konfiguráciu kotúčov rôznej hmotnosti, vďaka čomu je možné individuálne zvoliť požadovanú záťaž nakladacej činky a prispôsobiť si tréningy podľa vašej hmotnosti alebo štýlu cvičenia.

Jednoručné činky a závažia

Jednoručné činky, ako je zrejmé z názvu, sú určené do jednej ruky a patria k základným pomôckam na posilňovanie. Jednoručné činky, najmä tie ľahšie, sú skvelé najmä pri dynamickom tréningu, pretože vám umožňujú väčší rozsah pohybu a variabilitu cvikov. S jednoručnými činkami sa môžete zamerať na konkrétne partie tela a vyformovať si postavu. Jednoručná činka je obľúbená pri aeróbnom tréningu. Ak chcete naberať svaly alebo častejšie meniť hmotnosť závaží, ideálna voľba pre vás sú nakladacie jednoručky, kde si vyskladáte hmotnosť setu podľa toho, čo idete cvičiť.

Pri nákupe nakladacích činiek si všímajte ich hmotnosť, prevedenie a materiál. Kvalitnejšie činky a závažia bývajú chrómované alebo liatinové.

Obojručné činky

Obojručné činky sa ideálne hodia na vzpieranie, budovanie svalovej hmoty a sú určené na dvíhanie väčšej hmotnosti. V kategórii obojručných činiek sa môžete stretnúť so štandardným a olympijským prevedením. Rozdiel medzi nimi je v priemere nakladacej časti na kotúče. Štandardné obojručné činky majú o polovicu menší priemer než olympijské činky (50 mm). Olympisjké činky sú určené najmä pre profesionálov a fitness nadšencov, ktorí chcú viac, ostatní si bez problémov vystačia so štandardom.

Dĺžka nosnej tyče umožňuje pohodlné uchopenie oboma rukami. Tyč obyčajne umožňuje rozpätie približne 160 - 180 cm.

Všetko o nákupe činiek podľa materiálu

U nás nájdete široký výber činiek - vyberte si z ponuky liatinových a cementových produktov skladom. Všetky naše výrobky boli vyrobené s ohľadom na pohodlie a efektívnosť cvičenia. Cvičte spolu s Hop-sportom!

Aký je rozdiel medzi liatinovými alebo cementovými činkami? Ak by sme mali oba druhy porovnať, cementové činky majú povrch chránený plastovým ochranným obalom a vyznačujú sa nižšou cenou ako liatinové produkty. Tréning s nimi bude rovnako kvalitný ako s liatinovými činkami. Tie sú trvácnejšie a drahšie. Pri nákupe je rozhodujúce najmä to, koľko chcete do svojho domáceho vybavenia investovať a či chcete niečo viac, alebo si vystačíte so základom.

Činky sú vhodné pre mužov aj ženy

Ak je vašim cieľom zlepšenie telesnej kondície a posilnenie svalstva, s činkami môžete dosiahnuť výsledky veľmi efektívne. Jednoručné činky sa hodia rovnako pre mužov, ktorí si chcú vybudovať svalovú hmotu, ale aj pre ženy, ktoré si túžia vyformovať postavu alebo schudnúť. Ženy sa nemusia báť nárastu svalovej hmoty v takej miere ako muži. Hop sport ponúka množstvo produktov s rôznou hmotnosťou, aby si každý prišiel na svoje.

Ak budete s pomocou činiek, či už to bude jednoručná činka alebo sada, doma cvičiť pravidelne, zlepšíte si nielen telesnú kondíciu, ale výrazne si znížite riziko kardiovaskulárnych chorôb, artritídy, cukrovky, osteoporózy, budete mať kvalitnejší a hlbší spánok, odbúrate stres a budete menej trpieť na úzkosť či depresie. Nárast svalovej hmoty vám zrýchli metabolizmus, pretože svaly majú väčšiu spotrebu energie než tuk. A to platí pre ženy, ale aj pre mužov.

Ako vám činky pomôžu dosiahnuť čo najlepšie výsledky?

Aby bol tréning čo najefektívnejší, mali by ste mať k dispozícii aspoň tri rôzne hmotnosti činiek. To vám umožní precvičiť všetky svalové skupiny s rôznymi záťažami, napríklad 1 kg, 2 kg, 5 kg a 10 kg.

Ak s cvičením ešte len začínate, najskôr vám budú stačiť ľahšie činky a závažia. Hmotnosť do 5 kg bude určite na cvičenie pre začiatočníkov akurát. Postupne, ako naberiete silu, si môžete záťaž zvyšovať napríklad na 10 kg. Kotúče vám umožňujú vyskladať si set presne podľa potrieb a aktuálnych schopností.

Pravidelný tréning prinesie vytúžené výsledky. Zo začiatku sa sústreďte najmä na osvojenie správnej techniky cvičenia a časom si pridávajte počet opakovaní alebo náročnosť. Pred každým tréningom si doprajte výdatnú rozcvičku a osobitne sa zamerajte na svalové skupiny, ktoré sa chystáte precvičovať, aby ste sa vyhli zraneniam.

Viac Skryť

Obľúbené