Pozor! Zmeny týkajúce sa domény HEGEN.SKVice
Oficiálny obchod
0
Celkom: 0
V kategoriích

Blog / Posilňovacie lavice

Pokiaľ už máte dosť  monotónnych a namáhavých cvičení v posilňovni, vyskúšajte crossfit. Pozrite sa, ako vyzerá Crossfit a kedy je odporúčaný..

Běžecké pásy

Crossfit - Čo je to?

Crossfit je tréningovým programom pre športovcov ale aj začatkujíci bez zdravotných ťažkostiach. Je to celkom náročný tréning, v ktorom úroveň obtiažnosti si môžete nastaviť podľa Vašich možnosti. Pri tomto tréningu zamestnávate celé telo od svalov chrbta, cez svaly hrudi, brucha, rúk, nôh až po zadok. Tento typ tréningu prináša rýchly a viditeľný efekt v podobe lepšej postavy. Tento tréning ale nie je tak jednoduchý, pretože vyžaduje od Vás veľa odhodlania a sebaovládania.

Crossfit znamená tiež různorodnost cvičenie, takže určite sa nebudete nudiť. Tento tréning zahŕňa plávanie, behanie, drepy s činkami, vzpieranie, sedy-ľahy, kľučky, cvičenie s posilňovacím kladivom, hádzanie medicinbalom a mnoho ďalších.

Posilovací lavice

Crossfit - Ako trénovať?

Správny crossfit by mal trvať aspoň tri dni. Každý deň intenzívny tréning by mal trvať aspoň 20 minút. Pred tým je ale nutná 15 minútová rozcvička a po ňom sa odporúča aj 10 minút naťahovacích cvičení. Každý druh cvičenia by mal trvať aspoň 2 minúty. Po náročnom cvičení vykonávame tie menej náročnejšie, aby sme nezamestnávala stále tie isté svaly. Po 3 dňoch si robíme 1 deň pauzu od cvičenia.

Crossfit je možné cvičiť pod dohľadom profesionálneho trénera v posilňovni. Ale samozrejme je môžete robiť aj doma, ale v tomto prípade je potrebné preukázať veľa odhodlania a motiváciu k regulárnemu tréningu. Nevýhodou cvičenie bez dohľadu trénera môže byť tiež to, že nemá kto kontrolovať správnosť Vášho tréningu.

Crossfit - stojí za to?

Výhodou tohto tréningu sú efekty, ako napríklad: postupné zvyšovanie výdrže, pružnosti, sily, kardiorespiračné vytrvalosti, rýchlosti, rovnováhy a zručnosti, ale aj presnosti a koordináciu pohybových schopností.Důležité je tiež to, že takto môžeme trénovať v rôznych miestach, tiež mimo domova . Jedná sa o krátkodobý a zaujímavý tréning pre ľudí bez zdravotných problémov. Treba tiež pamätať na to, že pri takto intenzívnom a rýchlom tréningu je vyššie riziko úrazu.
 

Crossfit - kontraindikácie

Ľudia trpiaci chronickými chorobami, kardiovaskulárne ochorenie alebo obezitou by sa mali najskôr poradiť so svojím lekárom aby ten skontroloval, či takýto tréning nie je pre človeka moc riskantné.

Pokiaľ ste ale úplne zdraví, chcete zlepšiť svoju postavu, zvýšiť výdrž a silu svalov, môžete si tento druh tréningu smelo vyskúšať. Tento tréning je najlepšie začať v posilňovni, pod pohľadom profesionálneho trénera. Až neskôr, po získaní skúsenosti a zlepšenie kondície, je dobré pokračovať už doma. V tej chvíli máme už základné informácie o tom, ako správne cvičiť a akým chybám sa vyhýbať, aby ste dosiahli vysnívané postavy a udržali ju čo najdlhšie.

Potrebujete niečo aby ste mohli efektívne trénovať crossfit? Prezrite si ponuku nášho obchodu Hop-sport a vyberte si čo potrebujete!
 

Obľúbené

Usercentrics: jQuery