Oficiálny obchod
0
Celkom: 0
V kategoriích

Blog / Tyče

Tyč a hriadele

Ako vybrať tie správne?

 

Každý človek, ktorý začal svoje dobrodružstvo tréningom,  objaví kráľovnú voľných váh - veľkú činku! Je to úžasná výbava, vďaka ktorej posilníme každú svalovú partiu tela. Činky a tyče sa používajú pri každom type tréningu! Či už ide o tvarovanie svalstva, zbavenie sa tukového tkaniva alebo trénovanie svalovej vytrvalosti.

Tyče Hop-sport
Tyče Hop-sport
Tyče Hop-sport
Tyče Hop-sport

 

 

Hmotnosť tyče je zvyčajne 15kg alebo 20kg. Závisí to hlavne od jej dĺžky, hrúbky a z akého materiálu je vyrobená, zatiaľ čo lomená a silne lomená tyč váži 10 - 11 kg. Použitím tohto zariadenia v tréningu môžeme ľahko prispôsobiť záťaž našim silovým schopnostiam pridaním alebo zmenšením hmotnosti. Stojí za zmienku, že tyč  vydrží aj veľmi veľkú váhu. Rovné tyče značky Hop-sport vydržia záťaž aj viac ako 300 kg! Na trhu sú dostupné aj kotúče.

Značka Hop-Sport ponúka široký sortiment kotúčov - od 1,25 kg do 25 kg. Kotúče majú rozdielnu veľkosť otvoru, čo umožňuje ich naloženie na vašu tyč alebo hriadeľ


Škála tyčí a hriadeľov je naozaj široká! Rozlišujú sa dĺžkou a tvarom. Rozlišujeme hlavne: rovnú tyč, jemne ohýbanú a silne ohýbanú tyč

 

Aj napriek tomu, že jemne a silne ohýbaná tyč sú podobné, majú rôzne využitie. Niektoré nám pomôžu tvarovať biceps, iné budú vynikajúce pre cviky zahŕňajúce triceps (svaly tricepsu) a ďalšie pomôžu posilniť ramenné svaly (ramenné a ramenné svaly).

Rovné tyče sú vhodné na drepy, mŕtve ťahy alebo cviky na lavici, veslovanie a vytláčanie (hip-thrust)



 Nižšie nájdete príkladové cvičenia s tyčami a informácie o svaloch, ktoré sú zapojené do práce. 

Tyče Hop-sport
Tyče Hop-sport



 

Rovná tyč:


1) drepy s tyčou na ramenách

pracujú tieto svaly: svaly štvorhlavého svalu, extenzory chrbtice, brušné svaly a svaly podkolennej šľachy


2) drepy s tyčou “front squat”

Pri tomto druhu drepov pracujú štvorhlavé svaly viac ako v klasických drepoch s veľkou činkou na chrbte.

Okrem toho samozrejme fungujú aj gluteálne svaly, extenzor chrbtice, brušné svaly a svaly podkolennej šľachy.

3) mŕtvy ťah "klasický"

pracujú svaly svaly: gluteálne svaly, bicepsové stehenné svaly, kvadricepsové svaly, extenzor chrbtice,  trapezius a brušné svaly

4) martwy ciąg na prostych nogach “rumunský”

pracujú svaly:  gluteálne svaly, bicepsové svaly stehien a svaly chrbta.

5) mŕtvy ťah "sumo"

Pri tomto type mŕtveho ťahu  zapájame do práce gluteálne svaly, kvadricepsy, stehenné adduktory a chrbtové svaly.

6) vytláčanie na lavici

pracujú svaly: pectoralis major, pectoralis minor, triceps brachii, predný deltový sval a zubatý predný sval.

7) vytláčanie na rovnej lavici

pracujú svaly: hlavný prsný sval, hlavne jeho kľúčne kosti, a predné deltové svaly, ako aj triceps brachii a malý prsný sval.


8) vytláčanie tyče nad hlavu v stoji

pracujú svaly: deltový sval, hlavne jeho stredná a predná časť, kľúčna kosť hlavného prsného svalu, tricepsový sval ramena



 
Jemne ohýbaná tyč


1) ohýbanie predlaktia

pracujú svaly: biceps brachii, brachiálne svaly a svaly predlaktia


2) francúzske ohýbanie

Toto cvičenie sa môže vykonávať v stoji alebo v ľahu.

pracujú svaly: tricepsový sval ramien a svaly predlaktia


3) zdvihy

pracujú svaly: deltový sval (hlavne bočný aktón), trapézový sval chrbta a paralelogramový sval

 

 

Silne ohýbaná tyč


vďaka svojmu tvaru zapája do práce svaly ešte intenzívnejšie.

1) ohýbanie 

pracujú svaly: bicepsový sval ramena, brachiálny sval a svaly predlaktia


2) vytláčanie na rovnej lavici

pracujú svaly: prsný sval, deltový sval a tricepsový sval 

Obľúbené