Oficiálny obchod
0
Celkom: 0
V kategoriích

Blog / Gymnastické lopty

Tréningy na gymnastickej lopte

Výhody tréningov s gymnastickou loptou

Pravidelný tréning s gymnastickou loptou zvyšuje celkovú svalovú silu a zároveň znižuje svalové napätie. Umožňujú vám posilniť chrbticu, ako aj zlepšiť pohyblivosť kĺbov, rovnováhu a čo je dôležité, pomôcť zbaviť sa nadbytočného telesného tuku. Cvičenie s loptou dokonale stimuluje cirkuláciu a zlepší fungovanie všetkých vnútorných orgánov.

Cvičenia posilňujú a naťahujú svaly zodpovedné za stabilizáciu hlavy, celého trupu vrátane brušných svalov, chrbtových svalov a svalov panvového dna. Je základným prvkom cvičenia pre ľudí, ktorí sa venujú kanoistike, cyklistike alebo tenisu.

Okrem toho sú cvičenia s loptou účinným spôsobom na to, ako znižovať bolesti hlavy, bolesti chrbta a stres.

Kto môže cvičiť na gymnastickej lopte?

V prípade tréningu s gymnastickou loptou neexistujú žiadne vekové hranice, cvičiť môže každý bez ohľadu na svoju fyzickú kondíciu. Takéto cvičenie sa odporúča predovšetkým pre tehotné ženy, pre seniorov a pre všetkých ľudí, ktorí sa majú sedavú prácu a chcú sa  začať viac pohybovať, aby sa zbavili bolesti svalov, najmä bolesti chrbta.

Aký rozmer lopty vybrať?

Priemer lopty

Priemer lopty

Gymnastická lopta by mala byť primeraná k výške  osoby, ktorá na nej cvičí. Berieme teda do úvahy priemer lopty a našu výšku. Veľkosť vyberáme nasledovne:

výška 150 - 165 cm  - lopta s priemerom 55 cm

výška 166 - 175 cm  - lopta s priemerom 65 cm

výška 176 - 185 cm - lopta s priemerom 75 cm

výška 185 cm a viac - lopta s priemerom 85 cm

Platí všeobecné pravidlo: pri sedení na lopte by mal byť uhol medzi stehnom a dolnou časťou nohy 90 stupňov, uhol medzi stehnami a trupom tiež 90 stupňov a viac.

Ak hľadáte loptu na domáci tréning, navštívte našu stránku! Ponúkame široký výber gymnastických lôpt v rôznych veľkostiach a farbách - prezrite si našu ponuku >>

Obľúbené