Pozor! Zmeny týkajúce sa domény HEGEN.SKVice
Oficiálny obchod
0
Celkom: 0
V kategoriích

Blog / Kancelárske kreslá

Kancelárska práca sa zdá byť ľahká, ale pre našu chrbticu je veľmi náročná. Keď trávime dlhé hodiny v sede, musíme si zaistiť správne držanie tela. Zistite, ktoré kreslo vám zabezpečí zdravie a pohodlie pri práci!

Kreslo Prestige Pro

Výber vhodného kresla

Pri výbere kancelárskeho kresla by sme mali myslieť na to, aby bolo ergonomické- malo by mať pohodlnú opierku hlavy, profilované operadlo, ktoré uvoľní chrbticu, ako aj pohodlné, mäkké sedadlo. Najlepšie sú kancelárske stoličky a kreslá, ktoré majú nastaviteľné operadlo a sú vybavené lakťovými opierkami. Operadlo by malo byť profilované tak, aby uvoľňovalo bedrovú chrbticu.

Potrebná je aj funkcia nastavenia výšky, ako aj nastavenie sklonu operadla. Správna dĺžka sedadla je tiež dôležitá, pretože príliš dlhá doba môže blokovať prúdenie krvi v nohách. Ak je stolička príliš vysoká, môžeme vždy použiť opierku na nohy.

Kreslo King diVolio

Príprava pracovného miesta

Pri príprave pracovného miesta by sme si mali pamätať nasledujúce:

Sedadlo musí byť nastavené do takej výšky, aby bol uhol v kolenách  90 stupňov.
Opierky rúk musia byť vo výške vrchu stola.
Lakte a ruky by mali byť položené na pracovnom stole.
Najlepšie je, ak predlaktia tvoria pravý uhol (90 stupňov) s osou tela.
Pracovný stôl by mal byť nastavený na výšku používateľa.
Medzi sedadlom a doskou stola udržiavajte minimálnu vzdialenosť 25 cm.
 

  • Kreslo President diVolio

    Správna pozícia pri práci

    Správne držanie tela je také, kde chrbát úplne prilieha k zadnej časti stoličky, telesná hmotnosť je zameraná na sediacu časť tela, zatiaľ čo hlava je umiestnená mierne dohora. Počas práce pri počítači by oči mali byť v línií monitora. Tieto pokyny by sme mali dodržiavať tak často, ako to bude možné. Mali by sme si zvyknúť na udržiavanie správnej polohy tela počas sedenia.

    Mali by sme sedieť na sedacích kostiach.Panva, hrudník a hlava by mali na seba pekne dosadať v jednej línií. Na odľahčenie chrbtice v sede môžeme použiť mäkkú, pružnú loptu, tzv. overball, ktorú vkladáme za chrbát medzi driek a operadlo. Toto odľahčenie nám slúži hlavne pri dlhodobom sedení buď v kancelárii alebo pri jazde autom.
    Dôležité je dobre vidieť na monitor, aby vás táto poloha nelákala k zhrbeniu. Veď práve tomu sa chceme vyhnúť… Aby ste sa vyvarovali preťažovaniu svalov v oblasti krku a šije, nastavte si svoj monitor na úroveň očí. Dôležité je mať monitor umiestnený ROVNO pred sebou. Treba si zamapätať, že kam budú smerovať oči, bude smerovať aj celá hlava. Správna vzdialenosť trupu od klávesnice je tiež veľmi dôležitá. Lakťové kĺby preto odporúčame mať položené na stole pred vami. Dve tretiny predlaktia by mali byť v kontakte s podložkou a lakeť by mal zvierať približne 90° uhol. Trup získa potrebnú oporu pre udržanie napriamenia pri sedení. Poloha ruky, v ktorej držíte myš, by mala byť zabezpečovaná správnym vytočením zápästia smerom za malíčkom. Tiež je vhodné si zápästie vypodložiť napr. uterákom alebo sú tiež špeciálne podložky pod myš, ktoré tieto opierky na zápästie majú Uvoľnením ramenných kĺbov predídete bolestiam v oblasti krku, šije a hlavy. Dbajte o to, aby ste mali svoje šijové svaly a ramená stále uvoľnené. Opak spôsobí ich preťaženie. Počas pracovnej doby, ktorú väčšinu času strávite za počítačom, si pokojne zacvičte. Keď nemusíte sedieť, neseďte. Postavte sa, zmeňte polohu, zacvičte si. Existuje množstvo jednoduchých cvikov, ktoré vám pomôžu v akútnom stave bolesti natiahnuť či zmobilizovať chrbticu.  
  • Stručne povedané, na udržanie najlepšej pozície  je potrebné zvoliť si správny nábytok - predovšetkým ergonomickú kancelársku stoličku. Vo výbere sa neoplatí  šetriť, pretože kvalitný nábytok vám poskytne nielen pohodlie pri práci, ale sa postará aj o vašu chrbticu a obmedzí problémy spojené s trávením mnohých hodín v sede.

  • Prezrite si širokú ponuku kancelárskych kresiel v hop-sport.sk >>


Obľúbené

Usercentrics: jQuery